måndag 5 november 2012

Tenta och den sanna glädjen, skadeglädjen.

Jodå igår anlände vi till metropolen Härnösand, dvs Sveriges tråkigaste stad.
Jag har ytterligare en härlig inne vecka att se fram emot och Jonas får uppleva tråkstaden igen.
Han förklarade för mig igår att han skulle minsann inte sitta i Härnösand idag utan åka till Sundsvall.
I alla fall, jag har haft tentaplugg från helvetet hela förra veckan tills det släppte en dag och jag helt plötsligt förstod allt.
Igår när vi anlände till Härnösand så slog paniken till igen, tänk om jag har pluggat på fel frågor?
Tänkte för mig själv att då är det redan försent nu i så fall.
Vi checkade in på vandrarhemmet och plockade ur bilen och packade upp lite. Sen la vi oss i sängen och bara degade tills Jonas somnade framför tvn (inget ovanligt..). Då läste jag igenom mina papper en gång till. På morgonen så fick jag panik igen, tänk om jag har läst på fel frågor? Fast jag insåg då att ja då är det verkligen för sent nu. Hela morgonen pendlade mellan panik och ett jag-skiter-i-vilket stadium.

Mja sen gjorde jag ju tentan, och den kändes helt ok. Var bara en fråga som jag inte hade pluggat på, så det finns ju hopp för ett E i alla fall.

Sen ett par dagar sen så har vi ju börjat att ge Molly mat, vilket har resulterat i att hon inte gör numera två så ofta. Det har väl gått sisådär två dagar sedan sist nu.
För en stund sen började hon och fisa såna där riktigt äckliga fisar.
Och efter att vi har tittat ett par gånger utan något i blöjan så kollade Jonas efter.
-Fyfan det är ju en korv där!
Varpå jag höll på att garva ihjäl mig och talade om för han att det minsann var hans tur.

Skadeglädje, den sanna glädjen liksom.
Fast den där ensamma korven är inget om man jämför med den dagen jag bytte 4(!) bajsblöjor.
Men enligt Jonas var det värsta han varit med om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar