måndag 12 november 2012

Hemma från metropolen Härnösand.

Längesen jag skrev nu igen.
I alla fall så är vi hemma från Härnösand nu, vilket jag tror att vi alla tre tycker är skönt. Jag tycker det är skönt för att jag slipper dagar från 8-17 med föreläsningar, Jonas tycker det är skönt att bara slippa tråk Härnösand och Molly tycker nog det är skönt att sova hemma i våran säng igen.
På väg hem så stannade vi som vanligt till hos min mamma och pappa. Det är rätt skönt och slippa åka hela vägen hem på samma gång.

Men ja, nu kom ju den vanliga vardagen också. Den man ska klara av.
Den började ju sådär, Jonas "försov" sig i morse för hans mobil ringde inte (trots att han är helt säker på att han ställde den). I stället för att gå upp fem så gick han upp halv sex. Molly är våran extra väckarklocka, hon brukar vakna mellan fem och halv sex och vill ha mat. Efter att han hade stressat iväg (antar att hela hans dag blev förstörd då) så somnade vi om. Klockan åtta ringde min väckarklocka (den fungerade tydligen.. suck) och det var dags att gå upp. Molly hade redan vaknat då.
Lite frukost och sen gick vi ut och gick med Frida, den långa rundan.. Vilket resulterade i över 10.000 steg, kändes rätt bra faktiskt. Dock var hon upptagen resten av veckan så nu hänger det på mig att jag kommer iväg. Vilket antagligen kommer att resultera i att vi inte går ut och går.
Har nästan nyss kommit hem från promenaden och ska nu försöka plocka fram lite saker så jag kan plugga. Har ju en rätt fullspäckad vecka. Jag har hemtenta nästa måndag och ska hinna läsa en bok tills dess, utöver det så ska vi ha dop på söndag för Molly. Vilket betyder att det är en hel del som ska fixas inför det, bl.a. så ska jag klippa mig, pajer ska bakas, kakor ska bakas, tårta ska köpas (ja jag tänker köpa tårta för jag orkar inte baka tårta).
I alla fall så hann jag nästan klart med dopklänningen i helgen, det enda som är kvar ju är att jag ska sy fast tre knappar, men det är väl det som kommer ta längst tid. Den blev super fin, tycker jag i alla fall.
Ska ta en bild på den senare.

Nej nu ska jag försöka och få studiemotivation.. Den känns rätt borta för många den här terminen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar