torsdag 1 november 2012

Idioti, javisst.

Jodå, jag kunde ju självklart inte göra det lätt för mig själv och köpa en dop klänning, ingen fall mig såklart i smaken.
Så idag efter promenaden med Frida så åkte jag och Molly ner till Rosa Huset och köpte tyg. Självklart så fanns inte mitt första handsval (varför, varför varför är det alltid så?) så jag fick köpa ett annat tyg, men det blir nog bra det också.

Blev det billigare då? Nej absolut inte, totalt blev det (mönster, tyg, band, sytråd) 504 kr. De färdiga klänningarna som jag har hittat har kostat allt ifrån 499 kr till 1000 kr.
Men det blir nog bra, för nu får jag ju en klänning som blir så som jag vill ha den. Lite spets och lite brodyr men inte på heeeeeeeeeeeeela klänningen som det har varit på alla som jag har sett. Nu ska jag bara hinna sy den innan dopet. Framförallt så ska jag börja och sen ska jag orka fortsätta. Något som jag har haft väldiga problem med den senaste tiden..

Mja nu är det jobbiga kvar bara, rita mönster (det värsta jag vet..), klippa ut delar, sy ihop allt.
Hoppas verkligen att Ann-Katrin är ledig nästa helg så jag kan vara hemma hos henne och klippa ut och låna hennes symaskin. Sy, ja det kan jag. Jag gick ju faktiskt textil, form och design på gymnasiet så något borde man ju kunna trots att min egentliga passion är att sticka.

Tentan närmar sig med språngsteg, men det kan den få göra nu.
Jag känner mig faktiskt ganska lugn nu (vilket jag aldrig trodde att jag skulle göra i början av veckan) och nu är det bara och hoppas att de frågor som jag har tränat på kommer med på tentan.. Annars är jag rätt körd. Men jag kände där att det var ingen idé att försöka träna på alla frågor som någonsin varit.  Så jag tog de frågor som har varit med flest gånger och de frågor som jag tror kommer att komma..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar