torsdag 1 november 2012

Får väl amma till 75 års ålder..

Ja precis så har det känts hittills. Molly har inte varit speciellt intresserad av varken mat eller välling.
Det enda som har gått ner är gröten som vi gör själva..
Men så, igår vid lunch så gjorde vi HIPPgröt (som vanligt ratades den) och så var Molly så himla intresserad av min linssoppa att jag gav henne en sked, och den var god så jag gav väl henne en till.
Sen kom jag på, det är ju rätt mycket salt i den soppan.
Så det var bara och ställa sig och göra en ny linssoppa till Molly som var utan salt.
Sen puréade vi den och till min förvåning så tyckte hon om den.
Hon åt en tallrik till lunch och ytterligare en tallrik till middag med mig och Jonas.
Helt otroligt.
Tänkte då att det kanske var så att hon helt enkelt inte bara ville ha den där jävla potatispurén utan vanlig mat.
Så idag när jag gjorde mat till oss (wok och nudlar) så hade jag inte i någon salt och så puréade jag samma mat till henne, och jodå, det åt hon också. Det var väl inte riktigt lika gott som linssoppan men det gick ner.
Jag ser ljuset i tunneln, jag kanske inte behöver amma tills Molly blir 75 år?!!
HURRA!

Nu är det bara vällingen kvar så vi får sova på nätterna..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar