måndag 12 november 2012

Schema, datanörd och studentlitteratur.

Jadå, nu har jag gjort mig ett eget 
Molly och hennes balla mobil telefon.
schema så jag har lite koll på viktiga datum inför inlämningsuppgifter och tentor.
Studiehandledningen vi fick den här gången var så förbannat rörig och så mycket stavfel och skrivfel så jag har svårt att läsa den ordentligt så jag var tvungen att göra ett eget schema.
Det känns helt plötsligt som om det inte är lika mycket saker som ska göras, paniken försvann för en liten stund liksom. Det var ju skönt i alla fall :) Det kanske går vägen så jag kan och orkar läsa två kurser samtidigt till våren så jag blir klar hösten 2013 i stället för våren 2014. Har lite panik över det där med att få för höga studieskulder. Den skulden kommer ju liksom gå över till Molly om jag inte betalat klart den, och det vill jag ju inte.

Molly och hennes bärbara dator. Hon ska snart skaffa
Facebook som alla hennes andra vänner har.
Jodå förra veckan så vart vi lite trött på att Molly hela tiden ska greja med våra mobiler så vi köpte en egen till henne. Jag har tröttnat lite på att hon ska slå och trycka på alla knappar på min dator när jag sitter med den i knäet så nu har hon även fått en egen bärbar dator (i själva verket så är det Jonas gamla bärbara dator som inte startar längre). Det verkade som om den var spännande i alla fall! Vi är lite inne på att vi ska köpa en surfplatta som hon kan använda sen. Om det blir något bra pris på mellandags rean såklart. Känns lite sådär att köpa en jätte dyr för jag kan gissa på att hon kommer förr eller senare att ha sönder den men samtidigt så får det inte vara en som är jätteseg för då försvinner ju själva grejen med den.

När jag satt och skrev schema till skoluppgifterna så såg jag att jag behöver beställa lite mer böcker också, och ja, det är väl aldrig roligt att köpa studentlitteratur. DYRT. 
Tre böcker för 831 kronor. Helt sjukt..
Och då har jag inte köpt alla böcker, jag lyckades hitta en bok på tradera faktiskt. Kändes väldigt skönt, speciellt också när utgångspriset var fyra kronor och boken kostar över 300 nästan 400 ny. Men det hinner väl hända mycket på två dagar, men det känns rätt safe ändå.
Sen var det en bok som handlar om IKT, på engelska.. -_-
Den tänker jag verkligen inte köpa, får gå ner på biblioteket i morgon och se om den finns där. Känns lite pinsamt dock eftersom jag bara har lånat en bok där tidigare, och den har jag självklart inte lämnat tillbaka, trots att den skulle lämnas tillbaka för en vecka sen..

Jag får väl hoppas att dessa böcker är värda sen? Att jag liksom klarar studierna och att jag får ett jobb inom det.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar