lördag 22 september 2012

Kvällsnöje när barnet sover.

Man skulle ju kunna tro att vi skulle sitta ner och kramas framför tvn eller så.
Men icke. Vi är så sluta efter all jävla renovering (som aldrig tar slut känns det som) så vi båda prioriterar att få lite "egen" tid för oss själva. Dvs vi sitter bredvid varandra med varsin dator i knäet. Jonas ska spela lite tydligen och jag ska lägga in räkningar.

Antagligen en sån här rackare som jag fått av Pelle.
I alla fall så var jag över till Frida och Pelle en jätte snabbis idag och hämtade en chiliplanta som Pelle hade lovat mig.
Jag älskar chiliplantor och blev så förbannat stolt över mig själv när jag fick chili på min förra planta. Sen flyttade jag ihop med Jonas och jobbade borta under veckorna.
Jag förklarade för honom hur viktigt det var för mig att han i alla fall lät chiliplantorna överleva.
Vad händer? Jo en fredag när jag kommer hem så ser jag det, det värsta som kunde hända..
Chiliplantan var död. Tror att Jonas skämdes lite då faktiskt.
Sen dess har jag aldrig lyckats få en chiliplanta att växa och bli stor och än mindre få frukt på dem.
Jag trodde att min stackars lilla chiliplanta som har stått ute sen vi flyttade hit skulle ha dött, men icke!
Så nu har jag två plantor, me so happy :)

Så här hoppas jag att min stackars överlevande
Chiliplanta ska se ut i framtiden :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar