måndag 1 april 2013

Att sy eller inte sy, det är frågan.

Jag känner att jag sprudlar av idéer, men orkar inte genomföra dem.
För någon vecka sen klippte jag ut så jag skulle sy byxor och hängselbyxor till Molly.
Jag fick upp farten och sydde faktiskt ihop de vanliga byxorna till henne, och de blev faktiskt bra. Men ja, de där hängselbyxorna har legat på sybordet sen dess.
Jag har liksom inte orkat ta tag i det.
Nu ikväll så kom jag på (efter att Molly hade slagit huvudet x antal gånger i spjäl sängen) att jag ska sy ett tjockare och högre spjälskydd än det vi har. Ja det räckte med att jag skulle tänka på det och så kunde jag inte somna. Så nu har jag tillbringat snart en timme med att leta efter stoppning och tyg.
Till råge på allt så kom jag på att jag kanske var lite sugen på att sy några napphållare också, så nu ska jag nog beställa lite såna saker också.
Frågan är liksom, när ska jag ha tid och ork till det här?
Eller är det jag måste ta mig tid och ork till för att orka med allt annat? Stora frågor med inte så lätta svar antar jag.
Å ena sidan vet jag att jag inte har tid för något mer än det jag redan gör, men samtidigt känns det som om jag kvävs mer och mer för varje dag som går. Det är ingen trevlig känsla kan jag säga.

Sen, har jag lärt mig något nyttigt också, man måste tydligen ha tillstånd och betala licens för att få sy och sälja kläder som man använt färdiga mönster till.
Nu blir det och börja rita egna mönster igen. Jag som hatade det i gymnasiet.
Undra om det finns mönsterböcker för barnkläder också? Hm..
Jag antar väl att jag får googla det också? (På allvar alltså, google måste vara bästa som finns i hela världen?)



Mollys byxor, världens ballaste tyg om man frågar mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar