onsdag 13 februari 2013

Playdate.

Jodå igår var jag och Molly på playdate.
En playdate som från början var tänkt för ett par mammor + barn ur en föräldragrupp på FB, men som vanligt när det har med kvinnor att göra så drog sig de flesta ur bara dagen innan pga sjukdom osv. Sen var det diskussioner i gruppen om det HÄR så då drog de sista sig ur..
Så kvar var det jag, Molly, tjejen som bodde där vi skulle träffas och hennes barn. Tänkte vafan jag orkar inte sitta här hemma och ruttna längre (och jag hade noll motivation till att läsa) så jag valde att åka dit ändå.
Trots att Molly inte var så medgörlig innan, ingen förmiddagsvila här inte. Grinig like hell så hoppade vi in i bilen ändå och åkte, hem till Elin.
Hon hade två stora hundar (greyhound om du frågar en outbildad hundrädd person, men det var tydligen inte riktigt den rasen, men dom såg ut ungefär så) och jag blev lite rädd när jag kom in.
Molly vart lite rädd för att hundarna skulle hälsa (som hundar alltid gör) men det blev bättre. Till slut så tyckte jag till och med att hundarna var snälla och jag klappade dem, Molly skrattade sådär galet som hon gör när katterna kommer så hon gillade dem till slut också.
Elin då? Jodå en riktigt trevlig tjej och en urgullig unge :)
Det var en lyckad dag! Vi kom dit vid halv tolv och åkte inte därifrån förens typ kvart över tre. Hade kunna stannat kvar en stund till men ja, Jonas skulle väl ha mat när han kom hem (lögn, jag själv var vrålhungrig).

När vi väl kom hem så var både jag och Molly helt slut, men vi hade haft jävligt roligt i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar