torsdag 6 december 2012

På nyheterna idag..

Justja, idag så pratar de om att det är inte ens varannan flicka som utnyttjar att man kan få HVP vaccinet gratis.

Kanske inte är så konstigt?-->  HVP-Vaccin
Ända sen Molly föddes har jag försökt få Jonas att läsa på lite om vaccination så vi kunde ta ett gemensamt beslut om vi skulle vaccinera eller ej. Men ja han prioriterade väl annat så han läste aldrig något. Och vi sa från början att vi bara skulle låta bli att vaccinera om vi båda var överrens om det. Vilket resulterade (trots att jag egentligen inte vill) att hon är vaccinerad. Däremot finns det vissa vaccinationer som jag inte skulle låta henne få just nu i alla fall, som hvp vaccinet i alla fall.

Jag är inte emot alla vaccinationer, jag vela faktiskt att hon i alla fall skulle få stelkramps vaccin, men icke då. Man kan inte bara få stelkrampsvaccinet. (Jag hatar BVC)
Samt att man fick en föreläsning om att det är sååå bra och vaccinera och bla bla bla.
Jag tror inte att det bara är negativt med att vaccinera (Hey jag är hel vaccinerad och det gick ju bra?!) däremot så tycker jag att man ska börja ifråga sätta saker och ting.

Köp förfan aldrig något till 100%.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar